Typ om te zoeken

ICT

AZ Nikolaas maakt zorgverstrekkers vlot bereikbaar via spraaknetwerk

Delen

AZ Nikolaas installeerde voor zijn 2500 vaste gebruikers en 1300 mobiele gebruikers een WLAN met een uniform spraaknetwerk tussen zijn zeven vestigingen, vijf ziekenhuiscampussen, logistiek centrum en kantoorgebouw. Contact center, mobiele en UC toepassingen maken artsen en diensten vlot bereikbaar voor elkaar en voor patiënten en families.
 
Met zeven locaties is AZ Nikolaas een vernetwerkt ziekenhuis, met artsen en medewerkers die pendelen tussen de vestigingen. In de drukbevolkte regio van het Waasland wil het ziekenhuis een laagdrempelige toegang tot kwaliteitszorg aanbieden. Een groeiende technologische dimensie en digitale communicatie gaan hierbij hand in hand. Unify’s oplossingen vormen de digitale ruggengraat.
 
“In de digitale wereld van vandaag bepaalt de communicatie-infrastructuur voor een groot deel de toegankelijkheid van onze zorg”, zegt algemeen directeur Stefan Van den Brouck. “We willen vlot en gemakkelijk bereikbaar zijn voor onze patiënten en hun familie, maar we willen evenzeer efficiënt en transparant kunnen werken op diverse campussen. Daarom beslisten we om met Unify onze telefonie uit te bouwen tot een communicatie-instrument waarmee we onze missie doeltreffender kunnen invullen. We staan aan het begin van het digitale circuit en we zijn klaar voor de rollercoaster.”
 

Geef een reactie