Typ om te zoeken

Geen onderdeel van een categorie

Belevingsenquête az groeninge

Delen

“Sinds 2010 organiseren we een restaurant belevingsenquête voor twee specifieke doelgroepen: de interne en de externe klant. Deze enquêtes worden jaarlijks herhaald om zo de evolutie van de cafetaria’s te kunnen opvolgen, een evolutie die onder andere beïnvloed wordt door gerichte verbeteracties.”

Doelstellingen

“Met de enquête willen wij een aantal doelstellingen verwezenlijken. In de eerste plaats gaat het om het achterhalen van de uitgesproken verwachtingen van zowel de interne als de externe klant. Daarnaast wensen wij verschillende beoordeelitems te kwantificeren. Voorts willen we een evolutie in kaart brengen en actiepunten ontwikkelen.”

Vragen

“Voor wat betreft de vragen is er één standaard voor beide doelgroepen: wat is uw bezoekersfrequentie? Wat heeft u geconsumeerd? Hoe beoordeelt u smaak, temperatuur, presentatie, aanbod, service en properheid?Wat is uw algemene indruk? Suggesties?”

Resultaten

“De enquêtes worden verwerkt in een uitgebreid kwantitatief rapport dat we samenvatten tot concrete aandachtspunten. Uit de enquête blijkt dat onze cafetaria’s op alle vlakken zeer hoog scoren. Terugkerende actiepunten zijn terug te vinden op vlak van kassasnelheid en het aantal zitplaatsen alsook temperatuur, in het bijzonder waar warme groenten in zelfbediening staan. Uit de suggesties halen we bovendien de nodige creatieve ideeën op vlak van aanbod.”

KADER: benchmark schoonmaak

Sinds 2012 organiseert az groeninge – in samenwerking met zijn externe partner Alpheios – een belevingsenquête omtrent schoonmaak voor vier doelgroepen: de patiënten, de bezoekers, de verplegende medewerkers en dokters, de schoonmaakmedewerkers. “Het is de bedoeling om deze enquête jaarlijks te herhalen. Via deze bevraging krijgen we ook een beter zicht van onze markpositie. De eerste resultaten zijn uitermate bevredigend te noemen voor wat betreft de doelgroep patiënt en bezoeker, en scoren we beter dan het gemiddelde in de benchmark. De resultaten van de medewerkers zijn eveneens hoger dan de gemiddelde benchmark maar resulteerden in enkele gerichte actiepunten op het vlak van communicatie,” besluit Patrick Meyvaert.

KADER

In een notendop: restaurant en schoonmaak in az groeninge
Aantal restaurants: 6 restaurants: twee medewerkerrestaurants, twee bistro’s, twee combinatie restaurants voor bezoekers/medewerkers
Aantal m² schoonmaak: 90000m² verspreid over 4 campussen
 

Tags:

Je houdt waarschijnlijk ook van

Geef een reactie