Typ om te zoeken

Geen onderdeel van een categorie

Essec verleent spraakfaciliteiten in verpleegoproep

Delen

In zorginstellingen bestaat steeds meer de behoefte om na de kameroproep zo snel mogelijk de reden van oproep te kennen, want de prioriteit van reactie wordt bepaald door het urgentieniveau van de oproep. Essec bouwde de intercomfunctionaliteit binnen het Omni-PCX-platform van Alcatel-Lucent. Gecombineerd met het iCall-verpleegoproepsysteem, is de verpleging in staat om na een kameroproep handenvrij een gesprek te voeren met de bewoner, die handenvrij kan antwoorden zonder enige andere actie. Spraakterminals Sommige instellingen verkiezen om geen telefoon op de kamer te voorzien, maar willen toch werken met een spreek/luisterverbinding. Hiervoor ontwikkelde Essec binnen iCall spraakterminals gebaseerd op Voice-over-IP. De spraakvoordelen, zoals met telefonie, blijven integraal bewaard, alleen gebeurt het gesprek via het verpleegoproepsysteem. De terminals gedragen zich als een binnentoestel op de telefooncentrale, waardoor het gebruik voor het verzorgend personeel even eenvoudig blijft.
Doordat er in beide gevallen geen spraak-telefoonkoppelaar voorzien dient te worden tussen de telefooncentrale en het verpleegoproepsysteem, kunnen verschillende gesprekken simultaan plaatsvinden.
(BVC)

Tags:

Je houdt waarschijnlijk ook van

Geef een reactie