Typ om te zoeken

Geen onderdeel van een categorie

Meer dan 1200 studenten zetten zich in voor SOS Kinderdorpen

Delen

Voor deze editie van de grootste business competitie van het land, koos BCG er immers voor om deelnemers een reële strategische uitdaging voor te schotelen en zo daadwerkelijk impact te realiseren. De winnende aanbevelingen zullen in samenwerking met BCG door de NGO worden geïmplementeerd en het winnende team mag ter plaatse gaan om de impact van hun werk te ervaren ter plaatse in Afrika. De Strategy Cup werd afgerond met een grote finale op donderdag 20 februari.

Effectief het verschil maken

Doorheen de verschillende edities in de afgelopen acht jaar is de BCG Strategy Cup uitgegroeid tot de grootste business competitie in België. In deze competitie worden studenten gevraagd om een uit het leven gegrepen business case op te lossen in teams. Op die manier kunnen ze, met ondersteuning van BCG consultants, toepassen wat ze leren aan de universiteit. Het contact met het consultingbedrijf helpt hen bovendien bij de beslissing over de richting die ze aan hun carrière willen geven. Om het 50-jarig bestaan van BCG en haar 20-jarige aanwezigheid in België te vieren, werd het concept van de Strategy Cup voor 2014 volledig vernieuwd. Dit jaar kregen studenten de kans om effectief een verschil te maken: ze werkten immers aan een belangrijke strategische uitdaging voor een echte pro bono klant, SOS Kinderdorpen. De winnende aanbeveling zal door deze NGO effectief worden geïmplementeerd met de steun van BCG. Meer nog, de winnaars krijgen de kans een Kinderdorp te bezoeken in Afrika om zo de concrete impact van hun werk met eigen ogen te zien.
De vernieuwde formule bracht meer dan 1200 studenten samen van alle universiteiten in België. Volgens Peter Adams, Partner & Managing Director bij BCG, is de Strategy Cup een unieke kans voor de deelnemers: “Het is onze bedoeling studenten een echte ervaring aan te bieden over wat consulting in de praktijk is en wat de kernvaardigheden zijn om er succesvol in te zijn: teamgeest, leergierigheid, analytisch denken en uitstekende sociale vaardigheden”.

Sociaal engagement

Sociaal engagement maakt deel uit van de uitgebreide portefeuille aan projecten van BCG, naast advies aan ondernemingen onder andere in de financiële dienstensector, energie, consumentengoederen, chemie en gezondheidszorg. Zo werkt BCG Brussel reeds 3 jaar samen met SOS Kinderdorpen aan verschillende pro bono projecten waarbij hun activiteiten in Togo en België ondersteund worden. “SOS Kinderdorpen is erg enthousiast over de samenwerking met BCG voor deze nieuwe Strategy Cup,” zegt Hilde Boeykens, Managing Director bij SOS Kinderdorpen in België. “De Strategy Cup biedt immers een unieke kans voor SOS Kinderdorpen: getalenteerde studenten zullen op zoek gaan naar innovatieve oplossingen om onze groeiambities te ondersteunen”.
 

Tags:

Je houdt waarschijnlijk ook van

Geef een reactie