Typ om te zoeken

ICT

Vzw Sporen en vzw Ter Loke kiezen voor REGAS cliëntvolgsysteem

Delen

Al lange tijd was er nood aan een systeem welke alle disciplines kon ondersteunen: Sinds 1988 wordt in de sector bijzondere jeugdbijstand  de nood gedefinieerd om een geschikt softwareprogramma voor bewonersadministratie te ontwikkelen, waarbij individuele trajecten van jongeren opgevolgd kunnen worden doorheen diverse settings, werkvormen en begeleidingen.
De nood wordt intens versterkt door regelgeving en opdrachten waarbij registratie en effectenmeting vooropgesteld worden.  “Meten is weten” wordt één van de slagzinnen en registraties zullen mede de inzet van overheidsmiddelen gaan bepalen en verantwoorden.

Strategische doelstellingen

Anno 2013 mogen organisaties binnen de BJB deze nood versterkt definiëren en sectoraal de  strategische doelstelling uitspreken  om onze gezinnen op te kunnen volgen en dit  doorheen de stappen die met bijzondere jeugdbijstand  gepaard gaan :  dispatching  (verwijzer, toegangspoort), de regie (voorziening), de operationele dimensie   (afdelingen, mfc’s, trajectbegeleiders, hulpverleners)  en tenslotte de overheidsdimensie.
Marc Thyssen, algemeen directeur vzw Ter Loke vertelt: “REGAS biedt een flexibele webbased database aan die  alle mogelijke ruimte biedt om  voorzieningen zelf  te laten  bouwen in functie van algemene en specifieke  noden en organisatorische behoeften. Ook de jongeren en hun gezin worden actief betrokken op deze processen. REGAS kenmerkt zich als een enorme voorraad van diverse legoblokjes waarmee je kan gaan bouwen.  Als voorziening ben je architect en bouwheer en bouw je dus een database op maat uit.  REGAS verbindt zich ertoe om te voldoen aan alle veiligheidsvoorschriften en zorgt voor de noodzakelijke verbindingen in functie van door de overheid verplicht registraties. Daarbij komt dat REGAS de intrinsieke kracht heeft om te komen tot een  gedegen cliëntenadministratie die flexibel hanteerbaar is,  met verschillende gebruikers en verschillende gebruikersniveau’s. Voor ons heeft REGAS alle ingrediënten om zowel op micro en macroperspectief de relatie aan te gaan voor een langdurige samenwerking.”
De bedoeling is dat er na een grondige analyse van de werkprocessen, vanaf het najaar gebouwd gaat worden in REGAS. In totaal zullen er vanaf 1 januari 2014 zo’n 350 medewerkers gaan werken met REGAS.
Info: Regas BVBA: Nancy Lelubre, business consultant Regas BVBA – tel. 09/92.65.02.46
 

Tags:

Je houdt waarschijnlijk ook van

Geef een reactie